Alltså det är allt för ofta trubbel med mitt bredband och det är såååå irriterande och eftersom jag är expert på problemen så är jag också expert på olika lösningar, här kommer saker man kan göra INNAN man ringer 3:s kundtjänst.
1. Ta ut modemet och ut med sim-kortet, låt ligga några minuter. Sätt i det och prova igen.
2. Ta ut modemet och avinstallera tre connect, sätt sen in modemet för att installera om. Prova igen.
3. Prova sim-kortet i din mobil så du kan utesluta att det är sönder, för säkerhets skull kan du även sätta mobil sim-kortet i modemet och prova så har du dubbelkollat.
4. Prova ditt modem i en annan dator och prova ett annat modem i din dator.
5. Klicka igång 3-connect utan att ansluta. Gå in på inställningar->avancerade inställningar->Anslutningar,
där står det 3Sverige, markera och klicka på egenskaper -> egenskaper igen->på fliken 3G så finns det 2 rutor ifyllda och i den översta står det antagligen bredband.tre.se, ändra det till data.tre.se.
Står det redan data så ändrar du det till bredband.
Om inte något av dessa 5 punkter funkar då kan du ändra tillbaka sista steget sen ringa 3-kundtjänst så när han börjar rabbla dessa steg så kan du nöjt säga med en överlägsen suck - detta har jag provat :)
Over And Out
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar