15 feb. 2012

Utvecklings samtal och stickning

Så äntligen är min halsduk färdig :) den blev som den blev, jag är ju faktiskt nybörjare. Tänker inte lägga ut bild eftersom ni kommer bara att göra narr av mig.

Uvecklins samtalet gick jättebra och fick nästa bara beröm, han är är fortfarande lite ofokuserad om det händer något som han tycker är tråkigt t ex sagostunden.
Läsningen har kommit långt och han har fått börja på tjockare böcker som ger han mer tuggmotstånd.
Matten rullar på ännu bättre så han har fått en ny bok, jag är så glad att matte intresserar honom så han inte tar efter mig som är helt sifferblind.
Han hade faktiskt förstått en del från högstadie matten och fråga mig inte vf dom testade honom på det men jag är stolt och det är skönt att höra att han får tuggmotstånd där med.
Får nog erkänna att den lilla gruppen har gjort nytta i lärandet men det beror nog mest på att fröken har lektioner och inte bara lek som i den stora klassen.
En annan sak som ochså gjorde mig glad var att alla barnen trivs med honom och att vissa tävlar lite om att vara hans bästis, han är tydligen inte helt ointressant för tjejerna heller men det är ju inget han pratar med mig om.
Jag har ju varit lite orolig över att barnen ska tycka han är konstig eftersom han har ticks men det verkar inte vara så påtagligt i skolan eftersom fröken inte ens nämnde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar