17 juli 2011

Vägen till helvetet eller till himmelen

När pågatågen uppgraderades med en massa flong nya tåg, var det nog en del som tänkte ”meh ska det verkligen vara nödvändigt” JA det var det bästa skånetrafiken har uppfunnit , ja uppfunnit för dm har lyckats skapa SKÖNA tåg.


Nu finns det säkert många av er wannabes som påstår att ni brukar åka tåg trots att ni gör det 1 gång i kvartalet som tyckte att de tågen vi hade dög bra, NEJ det gjorde dom inte.

Jag har nu suttit nästan 4 TIMMAR ToR på ett gammal pågatåg och det var aldeles fruktansvärd upplevelse och att vi haft det på detta viset så länge bevisar ju bara vilket U-land Sverige egentligen är.

Jag har ont i varje kroppsdel och det har rökt och sniffats för mycket knark där så man känner sig mos i hjärnan när man stiger av.

Jag skulle göra ett toalettbesök under min färd men det toalettbesöket slutade i att jag var väldigt nära njurkolapps eftersom att hur kissi jag än må vara så skulle jag ALDRIG sätta mig på den äckel-knark-toaletten. Och sen vet man ju inte ens om den gr att låsa för den jävla nyckel-knapps-lampan funkar ju aldrig.

Just nu sitter jag på ett lila moln i himmeln där toaletten är stor, välstädad och helt i sin funktion så när jag låser dörren så hör man en sammetslen och trygg röst (kvinnlig såklart) toaletten är nu låst.

Sätena är rena och ergonomiska, den ljusa inredningen och alla dessa spotar i taket gör att man får en viss känsla om hur himmelriket verkligen skulle kunna se ut.

I var sektion finns det en liten tv i taket som visar reklam, nyheter och väder och man kan även se vilken hastighet tåget kör i som just nu 159km/h och det är 20 grader ute 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar