13 feb. 2011

Internet och kontaktbok, antingen eller inte båda

Imon kommer lilla hjärtat hem å jag längtar såååååå :)
Nu kvällen innan han kommer så brukar jag läsa på fronter (skolans inloggsida där föräldrar kan/ska läsa om skolan och barnens aktiviteter)
På så vis kan jag hålla mig uppdaterad om vad han gjort skolan när jag inte haft honom hemma och det är ju bra.
Nåt som inte är bra var när jag legat sjuk och inte läst på fronter att klassen hade en gosedjurs-dagen, barnen skulle ta med sig ett gosedjur. Prata om dem inför klassen, skriva en saga om gosedjuret blaha blaha blaha.....så det betyder att jag fick hem en ganska så besviken pojke som inte hade haft något gosedjur med sig den dagen.
Nu hör till saken att han har en kontaktbok där föräldrar och lärare ska komunicera, sååå varför stod där inte i den boken att han skulle ha med sig ett gosedjur...det borde väl inte vara lag på att man MÅSTE läsa fronter var och varannan dag?

Satt nu och läste på fronter precis så jag tänkte dela med mig om hur det brukar se ut....
Detta är ju förra veckan så jag ser vad han gjort innan han kommer hit....då är middagsdisskutionen räddad haha..

Vi har två veckor i rad haft fokus på att alla ska hänga upp sina kläder i hallen och nu börjar det se lite bättre ut.



Kiss i papperskorgen på toaletten hade vi förra veckan igen!!! Tråkigt!


Denna veckan slår vi ett slag för att barnen ska äta med kniv och gaffel i matsalen och detta hoppas vi att ni också påminner barnen om hemma. Alltför många av barnen äter bara med gaffeln, delar inte maten och hjälper till med fingrarna. Så nu ska vi alla bli jättebra på att använda kniv och gaffel.


VAD HÄNDER SEN?


Tisdag 8/2


Morgonpromenad. TRULLE kommer och idag är han på riktigt tvärtemot-humör. Efter lunch är det dags att rita en ny månadsgubbe, och sen avslutar vi dagen med ”Röris” tillsammans med ettorna.


Onsdag 9/2


UTEDAG! Dagens ”knoppis” heter ”Eka papiljott”. När vi går till skolskogen idag ska vi spana efter ”Aska svart” också förra veckas knoppis eftersom vi inte kom iväg till skogen pga vikariebrist. Lite massage och avslappning ska vi också hinna med.


Torsdag 10/2


Morgonpromenad. I livsviktigt ska vi prata om kärlek, och barnen ska klippa ut 5 saker som de tycker om och klistra in livsviktigtboken. Alla ska måla och dekorera vars ett trähjärta som vi ger till varandra på måndag.


Fredag 11/2


Morgonpromenad. Vi pratar om talen 0-5 och spelar ett spel med minus. Vi avlutar veckan med en sångstund.


Måndag 14/2


Idag är det ”Alla Hjärtans Dag”. Veckan uppgift göra en dinosaurie i papper. GYMPA!


Hälsningar


Ingmar, Marie
 
Undras vilken skitunge det är som kissar i papperskorgen måtte det inte vara min iallafall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar