12 feb. 2011

Borde gjort, borde göra......+ helgen i munka

Åh suck å stön....så slapp jag varit denna vecka :(
Kunde ju sökt fler jobb, kunde ordnat med betyg och ansökningar, borde städa balkongen....men AAAhhhhhh har inte gjort nog och mest varit helt utan energi.

Solen kom till oss idag när jag vaknade upp i munka till min systers ljuva stämma
- Ska du med å handla bullar?
jag tror jag tittade med ett öga och svarade hmpf eller grymf kanske var det ett nej haha.
- Då sätter du på kaffe så det e klart tills vi e tebax!
Tror jag tänkte uhff.

När alla vaknat och frukosten var framme då kändes dagen underbar, lite som en söndag men piggare :)
Ungarna lekte medans jag å syrran satt å prata skit i soffan och Marcus fixade med grannens dator.
Inte helt oväntat fick han höra från syrran att det finns mesjäloda bättre saker att göra än fixa med grannens datorer hela tiden.
Marcus svar blir oftast jaja.
Syrran frågar några gånger om vad dom ska göra för kul när hon åkt till jobb och han svarar hmm vet inte men vi hittar på något.

Sofie fixar lite i köket innan hon åker till jobb, fryser in köttfärs och frågar Marcus om han vill använda köttfärs till middagen ikväll. Han svarar som vanligt jaja.
Jag funderar på när jag ska åka hem och syrran sa - om du vill så kan du ju åka med Marcus sen när han ska iväg med ungarna, det lät ju som en bra idé.
Detta var planen och nu kommer verkligheten........

Sofie åker till jobb och ungarna börjar bli hungriga, mannen rotar frenetiskt i kyl å frys efter lunch-tips.
Jag ser paniken och säger frågande - skulle du inte använda köttfärsen (sofie hade poängterat att den måste användas idag eftersom hon inte frös den)

han: åh palla eller nej för den ska vi ha ikväll "kraffs kraffs kraffs" åh pytt i panna blir det.
Så vi äter och har viktiga disskussioner om vad han ska hitta på med ungarna idag och om döa å blinda artister.

Efter maten sätter sig alla i soffan och han funderar fortfarande på vad han ska göra med ungarna idag (nu är nog kl snart 14).
Jag funderar på om jag kanske skulle ta bussen hem om en halvtimme eftersom han inte hade direkt bråttom.

Jag googlade om dom döa å blinda artisterna och då kom Pedda på att han hade en jobbekompis som älskade Beatles, han hade en skräddarsydd kostym, en sån som Beatles-medlemmarna hade med ful krage.
Han ville visa den så då satte han på en film på datorn från gullbergsdagen då hans jobbekompis hade uppträtt med denna kostym på :)

Det var en underhållande film men man kunde inte spola så vi tittade på hela. Får nog säga att Gullbergs vet hur man ställer till en riktig fest och de snålar inte på kostnaderna :)
Medans vi satt å tittade på filmen så kollade ungarna tv, lilla Nicki var trött innan syrran stack så hon däckade ju ganska snart.
Vanessa hade hittat 3 nappar så hon hade 1 till munnen och de andra 2 i vars en hand. Jag petade på Pedda några ggr å nickade åt hennes håll men han bara suckade och sa palla.
Jo han försökte ta någon napp från henne lite halvhjärtat nångång.
Men det slutade med att båda sov med napp i soffan.

Efter filmen satt jag vid datorn och Pedda med för han kollade färger till köket som 'syrran vill måla om. Det slutade med att han satt och byggde ett helt kök på ikeas hemsida där man kan välja möbler och färger blaha blaha (kl snart 15.30)

Jag: jag tar bussen nu halv 4, så vad ska ni göra?

Pedda: oj vad kl e mycket, detta är inte bra
Pedda: hmm kanske får ringa mamma och fråga om hon vill komma hit å äta pizza ikväll
Jag: Men du skulle använda köttfärsen (fifan vad jag tjatar om den färsen, som om det vore liv å död)
Pedda: åh palla den färsen, vi får göra den imon.

Så när jag gick strax innan halv 4 då låg ungarna och sov och han ringde sin mamma :)

Undrar när syrran läser min blogg....för mannens skull, hoppas inte ikväll ;)

Hoppas du inte blir sur på mig syrran men ibland är din man så underhållande och ni är som dag och natt ....

2 kommentarer:

  1. Du borde ju nästan bli komediförfattare...fy fan vad jag garvar igenom vissa av dina inlägg...och den här var ju klockren...blev inte förvånad över något du skrev...marcus upp i dan :) kram Tina

    SvaraRadera
  2. Haha tack tack men just här hade jag ju god inspirationskälla. Hoppas bara han överlevt syrrans vrede när hon kom hem ;)

    SvaraRadera